Beskrivelse
På Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet udvikles en ny læringsplatform i form af et online-tidsskrift inden for skatte- og afgiftsret, UCPH Fiscal Relations Law Journal. De studerende indgår i et ECTS-givende forløb, hvor de skriver artikler, domskommentarer m.v. i samarbejde med en forsker eller praktiker. Under forløbet giver og modtager de løbende vejleder- og peer-feedback samt udvikler innovative og værdiskabende løsninger for erhvervslivet, borgere og samfundet. Under en ugentlig ”Innovation HUB” skabes et rugekasse-miljø, hvor det føles trygt for de studerende at udvikle deres innovative og entreprenørielle kompetencer.Vi forventer, at projektet resulterer i en lang række af aktive, engagerede studerende med gåpåmod, der gennem deres individuelle forløb via e-tidsskriftet er blevet meget bedre til feedback og evaluering, har lært at tænke selvstændigt og innovativt, herunder til gavn for samfundet, og er blevet grebet af en entreprenørånd, de kan tage med sig videre i arbejdslivet.
Periode | 21 sep. 2017 |
---|---|
Begivenhedstitel | Udvikler KU sin undervisning? |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | København, Danmark |
Grad af anerkendelse | Lokal |
Relateret indhold
-
Publikation
-
Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på jurauddannelsen
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Aktiviteter
-
Hvordan implementering af problem-baseret læring påvirker de studerendes Cognitive Load
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag