Aktivitet: Deltagelse i arrangement eller begivenhed - typer › Organisation af og deltagelse i konference
Beskrivelse
Projektpædagogiske principper og projektarbejdet (á la RUC og AUC) fejrer 50-års jubilæer i disse år. Der har stået politisk blæst om projektpædagogikken, men den har også bevæget sig fra pionereksperimenter til mainstream-udgaver med referencer til både universiteter, gymnasie- og folkeskolen. Dagsaktuelt er det en pointe, at selv om alle niveauer i uddannelsessystemet har gjort projektpædagogiske erfaringer, skal der pustes nyt liv i projektarbejdet for at se perspektiverne. I den anledning inviterer Sektion for Pædagogik, Institut for Kommunikation, KU og INNOVA til et endags-seminar. På seminaret vil vi diskutere såvel de nye perspektiver og muligheder som de udfordringer, der er i projektpædagogikken i lyset af uddannelsespolitiske tiltag med fokus på erhvervs- og professionsorienteret praksisrelevans. Vi starter desuden diskussionen om vitale spørgsmål om projektpædagogik og fagkritik, der skærper velkendte spørgsmål om akademisk dannelse og rejser nye spørgsmål om økologisk og teknisk dannelse.