Intet billede af Charlotte Svendler Nielsen

Charlotte Svendler Nielsen

Cand.scient. i idræt, ph.d. i idrætspædagogik

  • Nørre Allé 51

    2200 København N

  • Kilde: Scopus
20022024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Kort præsentation

ResearcherID: D-7665-2015

Scopus ID: 56282403500

CV

Fra 2016 lektor i idrætspædagogik. Fra 2011-2016 adjunkt. Fra 2008-2011 post doc og studielektor i idrætspædagogik og dans. Fra 2004-2008 ph.d. stipendiat i idræts- og dansepædagogik. Fra 2002-2004 studieadjunkt med undervisning indenfor områderne dans & bevægelse, idrætspædagogik og -psykologi. Har studeret dans ved University of Brighton (UK), undervist og performet i mange sammenhænge i Danmark og Spanien. Har bidraget til bøger og tidsskrifter på dansk, engelsk og spansk . Redaktør for Routledge bogserie: Dance Education Around the World: Perspectives on Dance, Young People and Change (Routledge, 2015), Dance, Access and Inclusion: Perspectives on Dance, Young People and Change (Routledge, 2017) og Dancing Across Borders: Perspectives on Dance, Young People and Change (Routledge, 2020). Executive board medlem i Dance and the Child International (2009-2022). Formand for research committee daCi & World Dance Alliance Global Summit i Taiwan juli 2012 og program chair for daCi's 13. internationale kongres København juli 2015. Formand for European Network of Observatories in the Field of Arts and Cultural Education linked to UNESCO fra 2019. Inviteret som medlem af forskerpanel i arts education nedsat af Slots-og Kulturstyrelsen (2015-2017). Forsker på Undervisningsministeriets projekt Forsøg med Læring i Bevægelse (2013-2014), samarbejdspartner i det KONE financierede finske forskningsprojekt Embodied Language Learning through the Arts (ELLA) 2021-2024, det norske strategiske forskningsprojekt “Empowering Student Teachers as Agents of Change in Cross-Sectorial Collaborations using The Cultural Schoolbag in Norway as a Learning Platform (pARTiciPED)” (2021-2023), i det finske akademis forskningsprojekt "Arts as Public Service: Strategic Steps towards Equality (ArtsEqual)" 2015-2020 og i Nord-Syd netværket "Knowledge Production, Archives and Artistic Research" støttet af Forsknings-og Innovationsstyrelsen (2016-2017).

Primære forskningsområder

Læring og undervisning i idræt, dans og bevægelse med fokus på kropslige, æstetiske, kreative og interkulturelle processer. Danse- og idrætspædagogisk teori, børn og unges kropslighed og betydningsdannelse i bevægelse, videografiske undersøgelser, fænomenologisk og arts-based inspireret pædagogisk forskning, kropsteori og kroppens rolle i kvalitative forskningsprocesser.

Aktuel forskning

  • "Arts-Integrated, Intercultural and Embodied Teaching in Multicultural Schools." Research project partly funded by ERASMUS + (2021-2024).
  • "Arts-Integrated, Intercultural and Embodied Learning in Multicultural Schools." Research project partly funded by ERASMUS + (2018-2020).
  • “Embodied Language Learning through the Arts (ELLA)." Research project funded by the KONE Foundation and led by University of the Arts Helsinki (2021-2024). 

  • “Empowering Student Teachers as Agents of Change in Cross-Sectorial Collaborations using The Cultural Schoolbag in Norway as a Learning Platform (pARTiciPED).” Strategic research project funded by the Research Council of Norway and led by the College in Østfold, Norway (2021-2023).

Sprogkundskaber

Dansk (modersmål)

Engelsk (i skrift og tale, Cambridge Proficiency)

Spansk (i skrift og tale)

Katalansk (i skrift og tale)

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

phd

Emneord

  • Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller