Billede af Gritt Overbeck

Gritt Overbeck

Lektor, Viceinstitutleder for undervisning , Arbejdspakkeleder , Ph.d. i implementeringsforskning, Cand. mag. Sprogpsykologi

  • Øster Farimagsgade 5 opg. Q

    1353 København K

Personlig profil

Kort præsentation

Min forskning handler primært om såkaldt komplekse interventioner. På almindeligt dansk betyder det: afprøvning af tiltag i sundhedsvæsnet, som er mere komplekse end "om pille X virker bedre end pille y", fx om udbygning af samarbejde mellem almen praksis, kommuner og hospitaler. 

Jeg er viceinstitutleder for undervisning på Institut for folkesundhedsvidenskab 

 

Jeg er kursusansvarlig på kurset "Tidlig patientkontakt og basal etik" på 1. semester, medicin (BA). Jeg underviser tillige i forskningsmetode på speciallægeuddannelsen i almen medicin.

Aktuel forskning

Jeg undersøger implementering af større psykosocialt ved de forebyggende børneundersøgelser i almen praksis og kommuner (Projekt: FamilieTrivsel i Almen Praksis)

Jeg undersøger patientoplevelser i et vægttabsstudie, som foregår i Danmark og i England (Projekt: LightCom) 

Undervisnings- og vejledningsområder

Jeg vejleder kandidat- og bacheloropgaver. Indenfor litteratursynteser, er det primært kvalitative studier (dvs patienters eller professionelles oplevelser) jeg vejleder indenfor. 

Mulige interessekonflikter

Jeg er ingen økonomiske interesser i medicinalvirksomheder eller andre virksomheder

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Implementeringsforskning, Ph.d., Implementering af Collaborative Care for angst og depression i Danmark, Københavns Universitet

20142017

Dimissionsdato: 1 dec. 2017

Sprogpsykologi, Cand. mag. , Sikre Samtaler - om forståelsesetablering i et sikkerhedskritisk kommunikationsmiljø, Københavns Universitet

20092012

Dimissionsdato: 1 aug. 2012

Eksterne ansættelser

Redaktør, BMC Primary Care

1 nov. 2024 → …

Seniorforsker, University of Southern Denmark

1 sep. 202128 feb. 2023

Emneord

  • Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
  • Implementering
  • Psykosocial trivsel hos børn og unge
  • NormalizationProcess Theory
  • Primærsektoren
  • Procesevaluering
  • Patient-erfaringer
  • Forskningsmetode
  • Forskningskommunikation