Abstract
I denne artikel undersøger forfatteren fænomenet børnestavning. Hvad er børnestavning? Og hvordan har forskningen i fænomenet udviklet sig fra 70’erne til i dag? Artiklen fungerer som introduktion til og status på forskningen i børnestavning, men dens særlige interesse er børnestavnings undervisningspotentiale. Hvad er det i undervisning med børnestavning, der virker? Hvis der er noget, der virker? Hvilke ubesvarede og besvarede spørgsmål er der i forhold til undervisning med børnestavning? Artiklen indledes med en refleksion over vores brug af ordet børnestavning i en dansk kontekst.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 4 |
Tidsskrift | Psyke & Logos |
Vol/bind | 2 |
Sider (fra-til) | 45-64 |
ISSN | 0107-1211 |
Status | Udgivet - nov. 2018 |
Emneord
- Det Humanistiske Fakultet
- stavning
- børnestavning
- udvikling af stavning
- forskning om børnestavning
- mål for kvaliteten af børnestavning
- undervisning med børnestavning