Abstract
Lærerkognitionen er som felt veletableret inden for fremmedsprogsdidaktikken. Med udgangspunkt i lærerkognitionen bidrager kapitlet til at udvikle elevkognitionen som forsknings- og udviklingsområde. Kapitlet har tre centrale formål: (1) kort at introducere til feltet elevkognition, (2) at konkretisere centrale internationale praksisanbefalinger for begynderdidaktik gennem elevernes viden, holdninger og erfaringer i en dansk kontekst, og (3) at analysere elevernes syn på begynderdidaktik og derigennem at gøre rede for elevernes mangfoldige stemmer.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed |
Redaktører | Petra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen |
Udgivelsessted | Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen |
Forlag | Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 42-62 |
Status | Udgivet - 2021 |