Abstract
Kapitlet præsenterer, hvorledes feedbackprocesser kan styrke elevdialoger i forbindelse med elevers undersøgende arbejde. De undersøgelsesbaserede undervisningstilganges læringsmæssige fordele fremlægges, men også de problemer, der er forbundet med at realisere dem i skolens praksis. Her vil især forskellige grader af undersøgelsesbasering og lærerens stilladsering blive berørt. Feedbackprocesser kan være en vigtig støtte til disse undersøgende processer, og det at lære at give feedback er at lære at indgå i en dialog. Der lægges vægt på lærer-elev-dialoger såvel som elev-elev-dialoger. De teoretiske pointer illustreres med to eksempler: den fagligt evaluerende samtale og peerfeedback
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | "Når jeg hjælper andre, kan jeg bedre forstå der selv" : Om undersøgende samtaler i makkerpar |
Redaktører | Maria Christina Secher Schmidt, Stine Thygesen |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Københavns Professionshøjskole |
Publikationsdato | 2022 |
Sider | 62-71 |
Kapitel | 5 |
ISBN (Trykt) | 978-87-974214-0-6 |
Status | Udgivet - 2022 |