Abstract
"Flersprogethedsdidaktik" giver en indføring i flersprogethedsdidaktikkens hvad, hvorfor og hvordan. Den forklarer, hvad en flersprogethedsdidaktik er, hvorfor den giver mening, og hvordan den kan forankres konkret i sprogundervisningen.
Derudover giver bogen metodiske redskaber til at arbejde med flersprogethedsdidaktik på læreruddannelsen i forbindelse med både læreplansanalyse, læremiddelanalyse samt udvikling og redidaktisering af undervisningsmaterialer – centrale aspekter i alle sprogfag i læreruddannelsen.
"Flersprogethedsdidaktik" er målrettet lærerstuderende, lærere i sprogfagene og læreruddannere samt andre med interesse for sprog og sprogundervisning. Bogen støtter lærerstuderende og lærere, der ønsker at udvikle deres egen praksis og derigennem skabe forandring i skolens praksis.
Derudover giver bogen metodiske redskaber til at arbejde med flersprogethedsdidaktik på læreruddannelsen i forbindelse med både læreplansanalyse, læremiddelanalyse samt udvikling og redidaktisering af undervisningsmaterialer – centrale aspekter i alle sprogfag i læreruddannelsen.
"Flersprogethedsdidaktik" er målrettet lærerstuderende, lærere i sprogfagene og læreruddannere samt andre med interesse for sprog og sprogundervisning. Bogen støtter lærerstuderende og lærere, der ønsker at udvikle deres egen praksis og derigennem skabe forandring i skolens praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Antal sider | 198 |
ISBN (Trykt) | 9788750065081 |
Status | Udgivet - 2024 |