Abstract
Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.
| Originalsprog | Engelsk |
|---|---|
| Tidsskrift | Review of Communication |
| Vol/bind | 16 |
| Udgave nummer | 2-3 |
| Sider (fra-til) | 213-221 |
| Antal sider | 9 |
| ISSN | 1535-8593 |
| DOI | |
| Status | Udgivet - jun. 2016 |
Emneord
- Det Humanistiske Fakultet
- Feedback
- Mundtlig retorik
- Responskultur
- Retorisk didaktik
- Kognitiv skrivepædagogik