Abstract
I artiklen beskrives det treårige udviklingsprojekt Skolebaseret Udvikling i Naturfag (SUN) som på samme tid har tilgodeset udvikling af konkret naturfagsundervisning og udvikling af de del‑tagende gymnasiers kapacitet til fremadrettet at tage hånd om egne naturfaglige udviklingsbehov. Vi beskriver det forskningsbaserede forløbsdesign med målrettede indsatser ift. naturfaglige udviklings‑grupper, fagteams, faglige koordinatorer og ledelse samt videregiver vore erfaringer på godt og ondt fra implementeringen. Endelig diskuterer vi kritiske lærestykker af relevans for fremtidige designere, afviklere eller brugere/rekvirenter af professionelle udviklingsforløb med tilsvarende ambitiøst dob‑beltsigte, det være sig i gymnasiet eller grundskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA: Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 2019 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 47 - 67 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2019 |
Udgivet eksternt | Ja |