Towards applied integrationism: integrating autism in teaching and coaching sessions

Charlotte Marie Bisgaard Nielsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2 Citationer (Scopus)

Abstract

Forsøg med Aspergerklasser fortsættes i Danmark. Artiklen giver bud på hvorfor Aspegere og lærere i konventionelle sammenhænge oplever kommunikationsproblemer i et integrationelt perspektiv og skitserer rammerne for en dybere behandling af emnet med inddragelser af perspektiver som Asperger-selvbiografier, indledende feltarbejde og analyseredskaber, diskursanalyse og operationalisering af det integrationelle begreb "contextualization".
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftLanguage Sciences
Vol/bind33
Udgave nummer4
Sider (fra-til)593-602
Antal sider10
ISSN0388-0001
DOI
StatusUdgivet - 6 maj 2011

Emneord

  • Det Humanistiske Fakultet
  • integrationisme
  • integreret sprogforskning
  • autisme
  • Aspergers Syndrome
  • selvreflektion
  • sprogpsykologi
  • uddannelsesforskning
  • diskursanalyse
  • kognitive studier
  • forsøgsklasser
  • mentorordning
  • temple grandin
  • daniel tammet
  • petra björne
  • simon baron-cohen
  • uta frith
  • hans asperger
  • psykiatri
  • ronald d. laing
  • roy harris
  • festskrift
  • integrational linguistics
  • integrationism
  • diagnose
  • gymnasium
  • gymnasieforskning
  • specialundervisning
  • metodologi

Citationsformater