Abstract
I denne artikel konceptualiserer vi formative principper for peerfeedback ved at analysere og sammenligne seks empiriske eksempler på formative peerfeedback i en række internationale STEM (videnskab, teknologi, ingeniør- og matematik) kontekster. Ved at diskutere, hvordan disse forskellige tilgange til peerfeedback udfolder sig i praksis, ønsker vi at fremme brobygningen mellem teori og praksis i implementeringen af peerfeedback i højere uddannelser. Som en gruppe af forskere og undervisere fra seks højere uddannelsesinstitutioner analyserede, diskuterede og syntetiserede vi praktiske eksempler på peerfeedback i STEM, der dækker et bredt spektrum af kontekster, formål og former. Analysen og sammenligningen af disse eksempler illustrerer, hvordan principperne i peerfeedback opstår i praksis. Vi diskuterer, hvordan peerfeedback-konteksten påvirker den praktiske implementering, især med hensyn til formål og mål, udviklingen og brugen af vurderingskriterier, og embedding og støtte af initiativerne ind i undervisningen og læringen.
Bidragets oversatte titel | Peerfeedbackprincipper: En sammenlignende analyse på tværs af højere uddannelses-kontekster |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Tidsskrift | Högre Utbilding |
Vol/bind | 12 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 53-77 |
Antal sider | 25 |
ISSN | 2000-7558 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
- peerfeedback
- sammenlignende
- universitetsundervisning