Research output per year
Research output per year
Øster Farimagsgade 2A
1350 København K
Cand.psych.aut., Phd. og post doc ved Center for Tidlig Indsats og Familieforskning.
Mit fokus er på relationen mellem barn (0-5 år) og dets omsorgsgivere, herunder interventioner der har til formål at styrke omsorgsgiver-barn relationen, både i forhold til forældre samt professionelle omsorgsgivere i dagtilbud. Jeg er særligt optaget af omsorgsgiveres mentaliseringskapacitet; hvordan denne evne bedst kan undersøges, interventioner der styrker mentaliseringsevne, samt sammenhængen mellem mentalisering og kvaliteten af omsorgsgiver-barn relationen, omsorgsgivers psykiske velbefindende, og barnets socio-emotionelle udvikling. Derudover arbejder jeg også indenfor det perinatale område, med særlig interesse i perinatal depression hos forældre, herunder tidlig opsporing og indsat.
Ud over min forskning fungerer jeg som både intern supervisor i CIF samt ekstern supervisor for professionelle indenfor børne- og familieområdet. Jeg underviser og superviserer i brugen af metoden "Alarm Distress Baby Scale" (ADBB), som anvendes til tidlig opsporing af mistrivsel blandt 0-2-årige børn. Jeg er certificeret facilitator i Circle of Security (COS)-Parenting og COS-Classroom, samt COS-Classroom Coach (supervision til pædagogisk personale med udgangspunkt i tilknytningsteori og COS). Jeg er certificeret Fidelity Coach/supervisor i COS-metoden (metodesupervision af andre professionelle, der arbejder med at lave COS i familier og dagtilbud).
Post doc in the SECURE project, which evaluates the efficacy and feasibility of the attachment-theory informed program Circle of Security - Parenting adapted to the childcare context (Circle of Security - Classroom) for promoting sensitive responsiveness in early childcare providers.
https://psy.ku.dk/cif/english/research/promoting-sensitivity-in-center-based-childcare/
Early intervention, parent-child interaction, attachment, mentalizing, perinatal mental health
Aktuel ansættelse:
2022-2024: Post doc, Center for Tidlig Indsats og Familieforskning (CIF), Institut for Psykologi, Københavns Universitet, i SECURE projektet.
Uddannelse:
2022: Autoriseret psykolog af Psykolognævnet
2021: Phd., psykologi, Københavns Universitet
2014: cand.psych., Københavns Universitet
Tidligere ansættelser:
2017-2021: Phd. -studerende, CIF
2015-2017: Videnskabelig Assistent, CIF
Efteruddannelse og træning:
2023: Circle of Security Fidelity Coach (supervisor af COS facilitatorer), Circle of Security International
2023: Circle of Security Classroom Coach (supervisor af pædagogisk personale), Circle of Security International
2023: "Caregiver Interaction Profile" (CIP-scales) til kodning af interaktionskvalitet i dagtilbudskontekst, ved Katrien Helmerhorst, Groningen University
2021: Core-sensitivity kursus, Circle of Security International
2021: Circle of Security Classroom facilitator, Circle of Security International
2020: Reflective Functioning kodning til Adult Attachment Interviews, ved the Anna Freud Center
2019: Mind-mindedness kodning, seminar ved prof. Elisabeth Meins, York University
2016: "Coding Interactive Behavior", kodning af forældre-barn samspilskvalitet, CIF
2015: Structured Clinical Interview for DSM-IV Axis I Disorders, seminar ved. Dr. Joseph Ventura, Region Hovedstaden Psykiatri
2015: Alarm Distress Baby Scale, screening til opsporing af tidlig social mistrivsel, CIF
2015: Bayley Scales of Infant and Toddler Development-III, til undersøgelse af spæd- og småbørns udviklingskompetencer, CIF
2015: Circle of Security - Parenting facilitator, Circle of Security International
Undervisning og supervision:
2022 - nu: Intern supervisor i CIF
2020 - : Ekstern underviser på Københavns Professionshøjskole, sundhedsplejeskeuddannelsen modul om Særlige risiko-grupper med fokus på fødselsdepression.
2018 - : Tværfaglig supervision af andre fagpersoner med særligt fokus på tidlig opsporing og indsats.
Anden aktivitet:
2023 – Bestyrelsesmedlem, Nordic Marcée Society
2023 – Styregruppemedlem, Vuggestueforskernetværk
Phd., The multidimensional and contextual nature of parental mentalizing
2017 → 2021
Award Date: 12 Nov 2021
Msc. Psychology
2011 → 2014
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Review › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review