Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU

Translated title of the contribution: Research-Teaching-Integration at UCPH - a Manual

Research output: Book/ReportBookCommunication

251 Downloads (Pure)

Abstract

Håndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra forsøg og konkrete undervisningsforløb med integration af forskning og undervisning på KU. Formålet er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, så de så vidt muligt tilgodeser både studerendes læring og undervisernes forskning ved at udvikle læringsfællesskaber og fælles skabelse af ny viden. For at styrke disse læringsfællesskaber i praksis er der udviklet et fælles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. Målgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige studieledere og uddannelsesadministratorer.
Translated title of the contributionResearch-Teaching-Integration at UCPH - a Manual
Original languageMultiple languages
Place of PublicationKøbenhavns Universitet
PublisherKøbenhavns Universitet
Number of pages44
ISBN (Print)9788776290320, 9788776290429
Publication statusPublished - 2024

Bibliographical note

Udgivet på Dansk og Engelsk

Keywords

  • Faculty of Humanities
  • research-teaching-integration
  • Teaching-experiments
  • Positions in class room
  • Alignment of expectations
  • Students motivations

Cite this