TY - BOOK
T1 - Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU
AU - Damsholt, Tine
AU - Jensen, Hanne Nexø
N1 - Udgivet på dansk og på engelsk
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - Håndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra forsøg og konkrete undervisningsforløb med integration af forskning og undervisning på KU. Formålet er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, så de så vidt muligt tilgodeser både studerendes læring og undervisernes forskning ved at udvikle læringsfællesskaber og fælles skabelse af ny viden. For at styrke disse læringsfællesskaber i praksis er der udviklet et fælles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. Målgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige studieledere og uddannelsesadministratorer.
AB - Håndbogen indeholder inspiration og erfaringer fra forsøg og konkrete undervisningsforløb med integration af forskning og undervisning på KU. Formålet er at bidrage til den fortsatte udvikling af universitetets uddannelser og af undervisningsformer og -praksis, så de så vidt muligt tilgodeser både studerendes læring og undervisernes forskning ved at udvikle læringsfællesskaber og fælles skabelse af ny viden. For at styrke disse læringsfællesskaber i praksis er der udviklet et fælles sprog og en typologi for forsknings-undervisnings-integration: FUI. Målgruppen er bl.a. undervisere, fagansvarlige studieledere og uddannelsesadministratorer.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - Forsknings-undervisnings-integration
KW - Undervisnings-eksperimenter
KW - Forventningsafstemning
KW - Roller i undervisningen
KW - research-teaching-integration
KW - Teaching-experiments
KW - Positions in class room
KW - Alignment of expectations
KW - Students motivations
M3 - Bog
SN - 9788776290320
SN - 9788776290429
BT - Håndbog i Forsknings-Undervisnings-Integration på KU
PB - Københavns Universitet
CY - Københavns Universitet
ER -