Matematiske modeller i videnskab, samfund og undervisning: eksempler fra Kandidatuddannelsen i STEM-undervisning

Research output: Book/ReportBookResearch

Abstract

Denne antologi udgives af Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet i forbindelse med den tværinstitutionelle kandidatuddannelse i STEM didaktik. Antologien er baseret på udvalgte artikler fra kurset “De matematisk modellerende videnskaber”, som handler om at omsætte aktuel naturvidenskabelig forskning og samfundsmæssige problematikker til matematiske modeller og modelleringsbaseret undervisning i grundskolen. Deltagerne har skrevet 3 artikler på kurset. Én hvor der udvikles en selvstændig matematisk model, én hvor der udvikles et undervisningsforløb og én hvor matematiske modellers betydning i samfundet diskuteres og belyses.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherInstitut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Number of pages125
Publication statusPublished - 2023
SeriesIND's Skriftserie
Number64
ISSN1602-2149

Cite this