Megatrends 2020

Brian Lystgaard Due, Timme Bisgaard Munk

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Hvad bringer fremtiden? Vi kommer her med vores forudsigelser for kommunikation, branding, teknologi, samfund og derimellem. Sandheden får trange vilkår i 2020, efterhånden som vi bevæger os dybt ind i en post-truth-æra med tunge dystopier. Men der kommer modstand gennem design. Vi ser også stigende klasseforskelle og identitetskampe, der får betydning for kommunikation. I mellemtiden afblæser vi purpose. Pas på med det. I 2020 kommer der selvfølgelig også en masse ny teknologi. Syntetiske liv bliver fx udbredt, og konversationelle interfaces vil der blive investeret vildt i. Dette betyder også noget for selve kommunikationsarbejdet, der bliver udfordret af commtech. Og så vil 2020 stå i den cirkulære økonomis tegn. Vi har gennemtrawlet nettet på kryds og tværs og kigget dybt i krystalkuglen. Her er de megatrends, vi er mest sikre på.
Original languageDanish
JournalKommunikationsForum
ISSN1901-3035
Publication statusPublished - 18 Dec 2019

Cite this