Abstract
Bogen er en guide til undervisere og vejledere, der er tovholdere for 2-40 studerende, som over en længere periode skriver en større skriftlig opgave, såsom BA-projekt eller speciale.
De 15 kapitler gennemgår et undervisnings- og vejledningsforløb, hvor de studerende er aktive undervejs, og hvor alles opgave adresseres hver mødegang. Progressionen følger en opgaves tilblivelsesproces fra formulering af problemstilling til projektdesign, dataindsamling til udformning af de enkelte kapitler og etablering af en rød tråd i opgaven. De enkelte gange består af en vekslen mellem korte oplæg og øvelser kombineret med, at de studerende giver og får feedback på udkast i en klynge bestående af 3-7 studerende.
De centrale elementer i bogen er input til underviseren eller vejlederen, der styrker
- rammesætning af hele forløbet med klare spilleregler
- tilrettelæggelse af de enkelte gange, hvor alle studerendes opgave adresseres
- en fremadskridende procesforståelse, der understøtter studerendes aktive læring
Bogen indeholder konkrete eksempler på skemaer, øvelser og tjeklister, der fremmer aktiv deltagelse og en procesforståelse, som bidrager til en systematisering af underviserens tidsforbrug og til at fremme studerendes læring.
De 15 kapitler gennemgår et undervisnings- og vejledningsforløb, hvor de studerende er aktive undervejs, og hvor alles opgave adresseres hver mødegang. Progressionen følger en opgaves tilblivelsesproces fra formulering af problemstilling til projektdesign, dataindsamling til udformning af de enkelte kapitler og etablering af en rød tråd i opgaven. De enkelte gange består af en vekslen mellem korte oplæg og øvelser kombineret med, at de studerende giver og får feedback på udkast i en klynge bestående af 3-7 studerende.
De centrale elementer i bogen er input til underviseren eller vejlederen, der styrker
- rammesætning af hele forløbet med klare spilleregler
- tilrettelæggelse af de enkelte gange, hvor alle studerendes opgave adresseres
- en fremadskridende procesforståelse, der understøtter studerendes aktive læring
Bogen indeholder konkrete eksempler på skemaer, øvelser og tjeklister, der fremmer aktiv deltagelse og en procesforståelse, som bidrager til en systematisering af underviserens tidsforbrug og til at fremme studerendes læring.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Frederiksberg |
---|---|
Publisher | Samfundslitteratur |
Number of pages | 128 |
ISBN (Print) | 9788759319833 |
ISBN (Electronic) | 9788759323762 |
Publication status | Published - 11 May 2015 |
Keywords
- Faculty of Social Sciences