Planlægning med læringsplatforme: kollaboration og didaktiske valg

Karina Kiær, Lærke Sofie Ørsted Svensson, Andreas Lindenskov Tamborg

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og
gennemfører undervisning med læringsplatforme. Artiklen er
udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interviews af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som ”stimulated recall interviews”, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Hargreaves og Fullans (2016) begreb, professionel kapital, og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes
perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
Original languageDanish
JournalLearningTech
Volume6
Pages (from-to)200-227
Publication statusPublished - 2019
Externally publishedYes

Cite this